Wij zijn de Amsterdam Amigos


Wij zijn de Amsterdam Amigos - dat is het Spaanse woord voor vrienden. We zijn geen formele vereniging met statuten en huishoudelijke reglementen, maar een groep vrienden en vriendinnen die het plezier in het dansen en samenzijn belangrijker vinden dan het perfect onder de knie krijgen van de juiste manier om je been te buigen, of om een driekwart slag te draaien binnen precies één tel. We vinden het leuk om te dansen!
Wij zijn een gay linedance-groep, en we zouden misschien gay/­lesbian linedance-groep moeten heten, of misschien wel lesbian, gay, bisexual, transgender, intersex, non-binary, queer (& straight) linedance-groep. In ieder geval gaan we nooit iemand die met ons mee wil dansen uittesten of zij of hij wel de juiste seksuele smaak of identiteit heeft. Als je bij ons danst moet je het goed vinden om onder de noemer “gay” te dansen.
We vinden het ook leuk dat er mensen van heel verschillende achtergronden in onze groep dansen.
En we heten alleen Amsterdams omdat de meerderheid uit Amsterdam komt en we elke week in Amsterdam dansen. Wie van elders komt is even welkom!

Hier vind je de dansen die we in de loop der jaren hebben geleerd en gedanst. Sommige dansen doen we nog regelmatig, andere zijn vrijwel vergeten. In de eerste regels kun je vaak op "choreografie" klikken om de dans uitgevoerd te zien en op "muziek" om de muziek te horen waarop we de dans uitvoer(d)en. Soms staat onderaan meer informatie over het lied of de muziek, klik dan onder de dansbeschrijving op "meer".

maandag 7 oktober 2013

# 136 BOUNCE

Choreografie: Barry Durand
Muziek: Bounce – Sarah Connor
32 tellen, 4-muurs lijndans

TOE STRUTS (L, R), PIVOT, SHUFFLE
1 - 4  LV zet teen vooruit neer, 
         LV zet hele voet neer
3 - 4  RV zet teen vooruit neer, 
         RV hele voet zet neer
5 - 6  LV stap vooruit, LV+RV draai 
         ½ slag rechtsom
7 & 8 LV stap vooruit "en" RV schuif bij, 
          LV stap vooruit

TOE STRUTS (R, L), PIVOT, SHUFFLE
Als 1 - 8 maar dan spiegelbeeldig
 9 - 10   RV zet teen vooruit neer, 
             RV zet hele voet neer
11 - 12  LV zet teen vooruit neer, 
             LV hele voet zet neer
13 - 14  RV stap vooruit, LV+RV draai 
             ½ slag linksom
15 & 16 RV stap vooruit "en" LV schuift aan, 
              RV stap vooruit

KICK BALL TOUCH ¼ TURN R, 
2 x HEEL DROPS, KICK BALL TOUCH, 
HEEL DROP, TOUCH
17 & 18  LV schop vooruit "en" zet neer, 
               RV tik ¼ rechts
19 & 20  RV zet hak neer "en" weer omhoog,
               RV zet hak neer
21 &22   RV schop vooruit "en" zet neer,
               RV tik links achteruit
23 &24   Rust "en"RV zet neer, 
               LV tik naast RV

SIDE STEP L, HIP BOUNCE, 
SYNCOPATED VINE
25 - 26 &       LV stap opzij (gewicht op R), 
                       heupen  naar links "en" terug
27 &               heupen naar links "en" terug
28                   heupen naar links (gewicht op links)
29 - 30  &       RV stap rechts opzij, LV kruis achter
                       RV "en" RV stap rechts opzij
31 - 32            LV stap voor RV, RV stap rechts opzij

... en herhaal!



Vertaling:

- Ha, man! Hoe gaat ie?
- Hou op, problemen met Sarah. Ze zag me 
  gisteren met Shirley praten. Je weet toch 
  wel, Shirley? We stonden gewoon te praten
  over de studio.
- Ja?
- Nou, volgens Sarah was het heel iets anders. 
  Terwijl ik d'r nooit aan de kant zou zetten 
  voor iemand anders.
- Natuurlijk niet.
- Ik snap niet dat ze zelfs zoiets bedénkt.


Wat?! Ben je er nog?
Ik dacht dat je weg was. Je spullen staan buiten.
Hoe-oo-oe-oo-oe-oo-oe-a
Geef me nou maar die sleutel terug en


























HOEPEL OP
Dit pik ik niet langer, nee.
O, schat, nee.
HOEPEL OP!
Schat, de deur uit, ik pik dit niet langer.
HOEPEL OP
Schat, de deur uit, opstaan en moeven
Ik wil niet dat ik domme dingen ga doen.

Je zei dat je vandaag op stap zou gaan
met de jongens, en “maak je geen zorgen,
ik ben pas laat weer thuis”.
Maar ik weet dat je me bedriegt,
Gluiperd, daarginds ben je bezig geweest
Maar laat ik je vertellen
hoe het er nu voor je uitziet
Jaaaa.
Je kan je spelletjes wel spelen
Maar niet met mij, jongen.
Met wie in godsnaam denk je
een loopje te nemen?
Je weet nu wat mijn reactie is.

Ik heb een boodschap naar je pager gestuurd
en naar je walkie-talkie, jongen, maar
ik kreeg geen antwoord,
Toen ben ik naar je op zoek gegaan
en ik vond je in de armen van een andere vrouw.

HOEPEL OP!
Schat, de deur uit, ik pik dit niet langer.
HOEPEL OP
Schat, de deur uit, opstaan en moeven
Ik wil niet dat ik domme dingen ga doen.

HOEPEL OP!
Schat, de deur uit, ik pik dit niet langer.
HOEPEL OP
Schat, de deur uit, opstaan en moeven
Ik wil niet dat ik domme dingen ga doen.

Schat, jongen, ik weet dat je nooit meer
zo’n goeie vind als ik
Zij kan niet zo hard werken als ik dat deed
Je kan zoeken maar je weet dat ik dat goeie spul heb.
Ik snap dat je me haat maar je zorgt er maar voor
dat je blijft bij degeen met wie je nou bent.
Jij hebt dit allemaal zelf gedaan
dus voel de gevolgen maar, schat.

Probeer er niet omheen te lullen
want ik heb je daar met mijn eigen ogen gezien
Pak nou je spullen maar want ik ben het zat
om je leugens nog langer te horen

HOEPEL OP!
Schat, de deur uit, ik pik dit niet langer.
HOEPEL OP
Schat, de deur uit, opstaan en moeven
Ik wil niet dat ik domme dingen ga doen.

HOEPEL OP!
Schat, de deur uit, ik pik dit niet langer.
HOEPEL OP
Schat, de deur uit, opstaan en moeven
Ik wil niet dat ik domme dingen ga doen.


- Wacht even, Sarah, laat me het 
  uitleggen! Ik was alleen maar even 
  met haar aan de praat. Ik weet haar 
  náám niet eens.
  Ik ben helemaal niet op zoek naar 

  een ander of iemand die jouw plek 
  kan overnemen.
  Er is buiten jou niemand, schat, 

  die jouw positie kan overnemen. 
  Waarom zou ik op zoek gaan
  naar zilver als ik thuis al goud heb?
  Bovendien: ik vind het supertof elke nacht
  De bizarre manier waarop we seks hebben.
  Ik probeer er niet vandoor te gaan,
  ik probeer niet aan de rol te gaan,
  ik zou veel liever blijven en opgaan in

  jouw ziel, die nu zo jaloers is.

HOEPEL OP!
Schat, de deur uit, ik pik dit niet langer.
HOEPEL OP
Schat, de deur uit, opstaan en moeven
Ik wil niet dat ik domme dingen ga doen.

HOEPEL OP!
Schat, de deur uit, ik pik dit niet langer.
HOEPEL OP
Schat, de deur uit, opstaan en moeven
Ik wil niet dat ik domme dingen ga doen.

OPROTTEN!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten