Wij zijn de Amsterdam Amigos


Wij zijn de Amsterdam Amigos - dat is het Spaanse woord voor vrienden. We zijn geen formele vereniging met statuten en huishoudelijke reglementen, maar een groep vrienden en vriendinnen die het plezier in het dansen en samenzijn belangrijker vinden dan het perfect onder de knie krijgen van de juiste manier om je been te buigen, of om een driekwart slag te draaien binnen precies één tel. We vinden het leuk om te dansen!
Wij zijn een gay linedance-groep, en we zouden misschien gay/­lesbian linedance-groep moeten heten, of misschien wel lesbian, gay, bisexual, transgender, intersex, non-binary, queer (& straight) linedance-groep. In ieder geval gaan we nooit iemand die met ons mee wil dansen uittesten of zij of hij wel de juiste seksuele smaak of identiteit heeft. Als je bij ons danst moet je het goed vinden om onder de noemer “gay” te dansen.
We vinden het ook leuk dat er mensen van heel verschillende achtergronden in onze groep dansen.
En we heten alleen Amsterdams omdat de meerderheid uit Amsterdam komt en we elke week in Amsterdam dansen. Wie van elders komt is even welkom!

Hier vind je de dansen die we in de loop der jaren hebben geleerd en gedanst. Sommige dansen doen we nog regelmatig, andere zijn vrijwel vergeten. In de eerste regels kun je vaak op "choreografie" klikken om de dans uitgevoerd te zien en op "muziek" om de muziek te horen waarop we de dans uitvoer(d)en. Soms staat onderaan meer informatie over het lied of de muziek, klik dan onder de dansbeschrijving op "meer".

donderdag 24 september 2020

# 310 LOVE LIKE THE FILMS

Choreografie: Maryse Angéline Fourmage
(en we doen de eenvoudige choreografie; zij heeft er twee gemaakt)
Muziek: Love Like the Films - FT Island
16 tellen, 4-muurs lijndans

WALK BWD × 2, STOMP × 3, MAMBO, TOE STRUT
1 - 2  RV stap achteruit, LV stap achteruit
3 & 4 RV stamp naast LV "en" LV stamp op de plaats,
          RV stamp op de plaats
5 & 6 LV stap achteruit met gewicht "en" gewicht terug
          op RV, LV stap vooruit
7 - 8   R teen tik vooruit, R hiel zet neer

CROSS, POINT, CROSS, POINT, JAZZ BOX ¼ L, SLIDE
 9 - 10  LV kruis vóór RV en zet neer, RV tik rechts opzij
11 - 12 RV kruis vóór LV en zet neer, LV tik links opzij
13 - 14 LV kruis vóór RV en zet neer, draai ¼ slag linksom met 
            RV stap achteruit (9:00)
15 - 16 LV zet grote stap links opzij, RV sleep over de vloer 
             met tik naast LV

Tag 1
(na de 3e en de 7e muur, dus op 3:00 u):
1 - 2 RV stap schuin rechts vooruit, LV stap schuin links vooruit
3 - 4 RV stap mid-achteruit, LV stap naast RV
5 - 6 Heupen naar rechts, heupen naar links
7 - 8 Heupen naar rechts, heupen naar links

Tag 2:
(na de 13e muur, dus op 9:00 uur):
1 - 2 RV stap rechts opzij met heupen naar rechts, 
         heupen naar links
3 - 4 Heupen naar rechts, heupen naar links




















LIEFDE ALS [IN] DE FILMS

Ik zing dit lied tot een jongere versie van mijzelf
Intelligent, sullig,
bitterzoete schoonheid,
en ervan overtuigd dat ik nog niks wist van de wereld.
Zing het er maar uit, speel vol volume,
en swing it all out, baby!

Zelfs nou weet ik nog niks over de toekomst
maar ik moet gaan,
[yeah]
vooruit, elke dag.
Laat mijn wensen in vervulling gaan!

Mijn leven is als een sprookje
Alles is speels en luchtig
Ik ben maar een onvolledige bestemming
Oh, liefde zoals in de films....
[hey!]

Laat je tranen drogen
Bij zonsopkomst
Met een klik van de sluiter van de polaroid camera
Oh, liefde zoals in de films...
[hey, hey, hey......]

Het verhaal in een foto
Oh, liefde zoals in de films...
Hoeveel jaren zijn er sindsdien voorbijgegaan?
waarbij ik me dag en nacht 
onrustig voelde...

En na een regenachtige zondag
Drijft er bij zonsondergang één enkele 
sliertige wolk in de lucht
Alsof er iemand op een dag
voetafdrukken achterlaat...

Zelfs nou weet ik nog niks over de toekomst
maar ik moet gaan,
[yeah]
vooruit, elke dag.
Laat mijn wensen in vervulling gaan!

Mijn leven is als een sprookje
Alles is speels en luchtig
Ik ben maar een onvolledige bestemming
Oh, liefde zoals in de films....
[Hey!]

Laat je tranen drogen
Bij zonsopkomst
Met een lik van de sluiter van de polaroid camera
Oh, liefde zoals in de films...
[hey, hey, hey......]

Het verhaal in een foto
Oh, liefde zoals in de films...
Hoeveel jaren zijn er sindsdien voorbijgegaan?
waarbij ik me dag en nacht 
onrustig voelde...

Zelfs nu zie ik sterren schijnen achter mijn oogleden.
Wij zijn verdwaald,
maar we komen thuis!

Iedereen speelt een hoofdrol
en iedereen speelt een bijrol.
Net zoals koffie en sigaretten...
Oh, liefde zoals in de films...
[Hey!]

Bedankt voor het wachten:
zullen we nu met het belangrijkste deel beginnen?
Tot gisteren was dat nog de proloog.
Oh, liefde zoals in de film...
[hey, hey, hey.......]

Het verhaal in een foto
Oh, liefde zoals in de films...
[hey, hey, hey.......]

Het verhaal gaat verder
Oh, liefde zoals in de films...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten