Wij zijn de Amsterdam Amigos


Wij zijn de Amsterdam Amigos - dat is het Spaanse woord voor vrienden. We zijn geen formele vereniging met statuten en huishoudelijke reglementen, maar een groep vrienden en vriendinnen die het plezier in het dansen en samenzijn belangrijker vinden dan het perfect onder de knie krijgen van de juiste manier om je been te buigen, of om een driekwart slag te draaien binnen precies één tel. We vinden het leuk om te dansen!
Wij zijn een gay linedance-groep, en we zouden misschien gay/­lesbian linedance-groep moeten heten, of misschien wel lesbian, gay, bisexual, transgender, intersex, non-binary, queer (& straight) linedance-groep. In ieder geval gaan we nooit iemand die met ons mee wil dansen uittesten of zij of hij wel de juiste seksuele smaak of identiteit heeft. Als je bij ons danst moet je het goed vinden om onder de noemer “gay” te dansen.
We vinden het ook leuk dat er mensen van heel verschillende achtergronden in onze groep dansen.
En we heten alleen Amsterdams omdat de meerderheid uit Amsterdam komt en we elke week in Amsterdam dansen. Wie van elders komt is even welkom!

Hier vind je de dansen die we in de loop der jaren hebben geleerd en gedanst. Sommige dansen doen we nog regelmatig, andere zijn vrijwel vergeten. In de eerste regels kun je vaak op "choreografie" klikken om de dans uitgevoerd te zien en op "muziek" om de muziek te horen waarop we de dans uitvoer(d)en. Soms staat onderaan meer informatie over het lied of de muziek, klik dan onder de dansbeschrijving op "meer".

vrijdag 27 januari 2023

# 243 IMELDA'S WAY

Choreografie: Adrian Cnurm
Muziek: Inside Out - Imelda May
32 tellen, 4-muurs lijndans
vertaling hieronder

SIDE, TOGETHER, FWD, SLOW CHARLESTON
1 - 2 LV stap links opzij, RV sluit aan
3 - 4 LV stap vooruit, rust
5 - 6 RV zwaai in ronde beweging vooruit met 
         R tenen tik op de vloer, rust
7 - 8 RV zwaai in ronde beweging achteruit en 
         zet achter LV, rust

SLOW COASTER, SHUFFLE (or LOCKSTEP) FWD
    9 -10 LV stap achteruit, RV sluit aan
11 - 12 LV stap vooruit, rust
13 - 14 RV stap vooruit, LV sluit aan
15 - 16 RV stap vooruit, rust

¼ TURN R, WEAVE R
17 - 18 LV stap vooruit, 
            LV+RV draai ¼ slag rechtsom (03:00 u)
19 - 20 LV kruis voor RV en zet neer, rust
21 - 22 RV stap rechts opzij,
             LV kruis achter RV en zet neer
23 - 24 RV stap rechts opzij, 
             LV kruis vóór RV en zet neer

SCISSOR STEP, STEP ACROSS, SIDE POINT, 
TOUCH TOGETHER, HIP BUMPS

25 - 26 RV stap rechts opzij, LV sluit aan
27 - 28 RV kruis voor LV en zet neer, rust
29 - 30 L teen links opzij, L teen naast RV
31 - 32 Heupen naar links, heupen terug

... en begin opnieuw en dans met plezier!







Schat, van verliefdheid
klopt mijn hart snel;
Bloed dat stroomt nu in lijf wel
Vlugger want ik wil je: met huid en haar.

Tijd heb ik niet. Ik kan niet wachten.
‘k Loop de hele tijd te smachten
Jij bent lekker en ik wil je: huid en haar.

Ik wil je haar, als gouden waar,
Ik wil je mond, mooi afgerond
Met snor en baard, heel fijnbesnaard,
Ja, ik wil je: huid en haar.

Dringt dat door bij jou boven
Of wil je het nog niet geloven?
Maar echt: we gaan ons snel verloven
Ik kon het, ik kon het,
ik kon jouw hart roven.

Dus: nou, verklaar me dan jou liefde
Of was er een ander die je bliefde
Nee, dat mag niet,
want je wil me: huid en haar.

Dringt dat door bij jou boven
Of wil je het nog niet geloven?
Maar echt: we gaan ons snel verloven
Ik kon het, ik kon het,
ik kon jouw hart roven.

Dus: nou, verklaar me dan jou liefde
Of was er een ander die je bliefde
Nee, dat mag niet,
want je wil me: huid en haar.

Ik wil je kin, de kuil erin,
Ik wil je huid, als fluitenkruid,
Ik wil je hart, een vak apart,
Ja, ik wil je: huid en haar.

Ik wil je lijf, da’s buiten kijf,
Ik wil je neus, een goeie keus,
Ik wil je ziel, en geen gepiel
Ja, ik wil je: huid en haar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten