Wij zijn de Amsterdam Amigos


Wij zijn de Amsterdam Amigos - dat is het Spaanse woord voor vrienden. We zijn geen formele vereniging met statuten en huishoudelijke reglementen, maar een groep vrienden en vriendinnen die het plezier in het dansen en samenzijn belangrijker vinden dan het perfect onder de knie krijgen van de juiste manier om je been te buigen, of om een driekwart slag te draaien binnen precies één tel. We vinden het leuk om te dansen!
Wij zijn een gay linedance-groep, en we zouden misschien gay/­lesbian linedance-groep moeten heten, of misschien wel lesbian, gay, bisexual, transgender, intersex, non-binary, queer (& straight) linedance-groep. In ieder geval gaan we nooit iemand die met ons mee wil dansen uittesten of zij of hij wel de juiste seksuele smaak of identiteit heeft. Als je bij ons danst moet je het goed vinden om onder de noemer “gay” te dansen.
We vinden het ook leuk dat er mensen van heel verschillende achtergronden in onze groep dansen.
En we heten alleen Amsterdams omdat de meerderheid uit Amsterdam komt en we elke week in Amsterdam dansen. Wie van elders komt is even welkom!

Hier vind je de dansen die we in de loop der jaren hebben geleerd en gedanst. Sommige dansen doen we nog regelmatig, andere zijn vrijwel vergeten. In de eerste regels kun je vaak op "choreografie" klikken om de dans uitgevoerd te zien en op "muziek" om de muziek te horen waarop we de dans uitvoer(d)en. Soms staat onderaan meer informatie over het lied of de muziek, klik dan onder de dansbeschrijving op "meer".

maandag 27 januari 2020

# 304 BUY ME A DRINK

Choreografie: Maggie Gallagher
Muziek: Do You Still Wanna Buy Me That Drink – Lorrie Morgan
Vertaling hieronder
32 tellen, 2-muurs lijndans

R SIDE, CROSS, ROCKING CHAIR,
SIDE, CROSS, SIDE ROCK, TOGETHER
1 – 2   RV stap rechts opzij, LV kruis over RV
3 &     RV stap vooruit met gewicht “en”
           gewicht terug op LV
4 &     RV stap achteruit met gewicht “en”
           gewicht terug op LV
5 – 6   RV stap rechts opzij, LV kruis over RV
7 & 8   RV stap rechts opzij met gewicht “en”
            gewicht terug op LV, RV zet naast LV

L SIDE, CROSS, ROCKING CHAIR,
SIDE, CROSS, SIDE ROCK, TOGETHER
9 – 10    LV stap links opzij, RV kruis over LV
11 &      LV stap vooruit met gewicht “en”
              gewicht terug op RV
12 &      LV stap achteruit met gewicht “en”
              gewicht terug op RV
13 – 14  LV stap links opzij, RV kruis over LV
15 & 16 LV stap links opzij met gewicht “en”
              gewicht terug op RV, LV zet naast RV

FWD R MAMBO, WALK BWD × 2,
L COASTER STEP, WALK FWD × 2
17 & 18 RV stap vooruit met gewicht “en”
              LV stap achteruit met gewicht,
              RV zet naast LV
19 – 20  LV stap achteruit, RV stap achteruit
21 & 22 LV stap achteruit “en” RV stap naast LV,
              LV stap vooruit
23 – 24  RV stap vooruit, LV stap vooruit

R ROCK STEP WITH ½ TURN R, L FWD LOCK,
WALKS AND CLAPS (R, L), R ROCKING CHAIR
25 & 26      RV stap vooruit met gewicht “en”
                   gewicht terug op LV
                   RV stap vooruit met ½ draai rechtsom
27 & 28      LV stap vooruit “en” RV zet links achter
                   LV, LV stap vooruit
29 & 30 &  RV stap vooruit “en” klap,
                   LV stap vooruit “en” klap
30 & 32 &  RV stap vooruit met gewicht “en”
                   gewicht terug op LV,
                   RV stap achteruit met gewicht “en”
                   gewicht terug op LV

BRUG (aan het eind van de derde muur:)
1 – 2       Heupen naar rechts, naar links
3 & 4 & Heupen naar rechts “en” links, rechts “en” links




















OF IK WAT WIL DRINKEN?

Meneer, het is vriendelijk aangeboden
maar ik heb even gemist hoe u heet.
Het lukt me maar zelden om uit te gaan
want het is lastig om daarvoor nog tijd te vinden.
Ik denk dat het wel zo goed is als u eerst wat van mij weet
Voordat u drie-en-een-halve dollar uitgeeft voor zo'n biertje.
[Koor:]
Ik heb twee kleine kinderen die "mamma" tegen me zeggen
Terwijl die van 15 me een heks vindt.
Tussen het voetbal en ballet door,
Eminem en Dr. Dre,
is een romance wel het allerlaatste waar ik op uit ben.
Dus, Frank - dat klopt toch? - zeg maar wat jij denkt:
Bied je nog steeds wat te drinken aan?
Frank, vertel me nou es, wat denk jij
over tienermeisjes die al aan de pil zijn?
En vind je het vervelend om vrijdags 's avonds thuis te zitten?
Want Frankie, ik heb het allemaal al eens gehad.
Twee keer getrouwd, twee keer gescheiden
en van de alimentatie kan ik echt de rekeningen niet betalen.
Nou, nou heb ik je wel overstelpt met informatie
maar weet je, ik heb de tijd niet om zomaar rond te hangen.
[Koor:]
Want ik heb twee kleine kinderen die "mamma" tegen me zeggen
Terwijl die van 15 een piercing door zijn lip wil.
Tussen de algebra en de dictees door
en verder alles om de lieve vrede in stand te houden
is een romance wel het allerlaatste waar ik op uit ben.
Dus, Frank, schat, zeg maar wat jij denkt:
Bied je nog steeds wat te drinken aan?

Want ik heb twee kleine kinderen die "mamma" tegen me zeggen
Terwijl die van 15 echt een goeie jongen is.
Ik zal het je heus niet nadragen
als je er nou plotseling vandoor gaat.
Heb je überhaupt wel eens nagedacht over pappa spelen?
Dus, Frank, schat, zeg maar wat je denkt:
bied je me nog steeds -
dan een Miller lite, graag! -
als je me nog steeds wat te drinken wil aanbieden.

[Tag]
Frank, ach jee, kom nou, Frank
Je bent wat wit weggetrokken, Frank.
Kan je niet tegen een grapje?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten