Wij zijn de Amsterdam Amigos


Wij zijn de Amsterdam Amigos - dat is het Spaanse woord voor vrienden. We zijn geen formele vereniging met statuten en huishoudelijke reglementen, maar een groep vrienden en vriendinnen die het plezier in het dansen en samenzijn belangrijker vinden dan het perfect onder de knie krijgen van de juiste manier om je been te buigen, of om een driekwart slag te draaien binnen precies één tel. We vinden het leuk om te dansen!
Wij zijn een gay linedance-groep, en we zouden misschien gay/­lesbian linedance-groep moeten heten, of misschien wel lesbian, gay, bisexual, transgender, intersex, non-binary, queer (& straight) linedance-groep. In ieder geval gaan we nooit iemand die met ons mee wil dansen uittesten of zij of hij wel de juiste seksuele smaak of identiteit heeft. Als je bij ons danst moet je het goed vinden om onder de noemer “gay” te dansen.
We vinden het ook leuk dat er mensen van heel verschillende achtergronden in onze groep dansen.
En we heten alleen Amsterdams omdat de meerderheid uit Amsterdam komt en we elke week in Amsterdam dansen. Wie van elders komt is even welkom!

Hier vind je de dansen die we in de loop der jaren hebben geleerd en gedanst. Sommige dansen doen we nog regelmatig, andere zijn vrijwel vergeten. In de eerste regels kun je vaak op "choreografie" klikken om de dans uitgevoerd te zien en op "muziek" om de muziek te horen waarop we de dans uitvoer(d)en. Soms staat onderaan meer informatie over het lied of de muziek, klik dan onder de dansbeschrijving op "meer".

dinsdag 7 januari 2020

# 292 HEY SEÑORITA

Choreografie: Suzi Beau
Muziek: Hey Señorita – The Koi Boys
48 tellen, 2-muurs lijndans

WALK FWD R, L R KICK L, 
WALK BACK L, R, L TOUCH
1 – 2 RV stap vooruit, LV stap vooruit
3 – 4 RV stap vooruit, LV schop vooruit
5 – 6 LV stap achteruit, RV stap achteruit
7 – 8 LV stap achteruit, RV tik naast LV

VINE R, ELVIS KNEES × 4
9 – 10  RV stap rechts opzij, LV kruis achter RV
            en zet neer
11 – 12 RV stap rechts opzij, LV zet neer met
             de voeten uit elkaar
13 – 14 R knie draai naar binnen, L knie draai
              naar binnen terwijl je je R been strekt
15 – 16 R knie draai naar binnen terwijl je je
              L been strekt, L knie draai naar binnen
              terwijl je je R been strekt

VINE LEFT ELVIS KNEES × 4
17 – 18 LV stap links opzij, RV kruis achter LV
             en zet neer
19 – 20 LV stap links opzij, RV zet neer met de
             voeten uit elkaar
21 – 22 L knie draai naar binnen, R knie draai
             naar binnen terwijl je je L been strekt
23 – 24 L knie draai naar binnen terwijl je je
             R been strekt, R knie draai naar binnen
             terwijl je je L been strekt

FWD CLAP, BWD CLAP, 
SIDE CLAP, SIDE CLAP
25 – 26 RV stap naar voor, LV tik naast RV
             en klap in de handen
27 – 28 LV stap naar achter, RV tik naast LV
             en klap in de handen
29 – 30 RV stap rechts opzij, LV tik naast RV
             en klap in de handen
31 – 32 LV stap links opzij, RV tik naast LV
             en klap in de handen

STOMP RIGHT WALK LEFT FOOT IN , 
HEEL TOES HEEL REPEAT ON LEFT
33 – 34 RV stamp rechts opzij,
             L hiel draai naar rechts
35 – 36 L tenen draai naar rechts,
             L hiel draai naar rechts
37 – 38 LV stamp links opzij,
             R hiel draai naar links
39 – 40 R tenen draai naar links,
             R hiel draai naar links

R STRUT, L STRUT STEP HOLD & CLAP, 
PIVOT ½ L HOLD & CLAP
41 – 42 R tenen tik naar voor, R hiel klap neer
43 – 44 L tenen tik naar voor, L hiel klap neer
45 – 46 RV stap naar voor, klap in de handen
47 – 48 RV + LV maar ½ draai linksom
             (gewicht op LV), klap in de handen (6:00)


Start again, ...lots of fun and singing xx


HEE, JONGEDAME!



























Hee, jongedame, laat me je thuisbrengen.
O, meisje, waarom laat je me je niet thuisbrengen?
Als je dat doet, schat, dan beloof ik je dat
je nooit meer alleen zal zijn.

Hee, jongedame, bel me alsjeblieft
O, meisje, waarom bel je me niet?
Als je dat doet, schat, beloof ik je dat
alles geweldig wordt.

Hee, klein moedertje, ja ziet er echt goed uit!
Je billen, je ogen en je ziel. Het houdt niet op.
Je haar is zo weelderig tot aan je taille.
Kom nou, laat me je thuisbrengen
zodat ik je op je snoetje kan zoenen.
Ik hou je dicht tegen me aan, een warm gevoel [...]
Spring in mijn wagen, moederdiertje, echt, 't is veilig.

O, lief moedertje, oh, jaah...
Oh waarom laat je me je niet thuisbrengen?
Ik zal altijd van je houden and je zal nooit alleen zijn.
Hee, jongedame, nou dat je de mijne bent,
Oh, meisje, nou dat je de mijne bent,
Zal ik eeuwig van je houden.
Alles zal schitterend zijn.

O, ik voel me verslaafd. Geen probleem, schat, Ik los het op.
Laat het aan mij over; met mijn ervaring los ik het op.

[The place you've got body, I lock horns at this investigation
You know what time it is my complication - Can I get a witness?
Drive you like a Cadillac, rolling down the street
Mamacita nice ta meet ya
Da Homo Senorita]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten