Wij zijn de Amsterdam Amigos


Wij zijn de Amsterdam Amigos - dat is het Spaanse woord voor vrienden. We zijn geen formele vereniging met statuten en huishoudelijke reglementen, maar een groep vrienden en vriendinnen die het plezier in het dansen en samenzijn belangrijker vinden dan het perfect onder de knie krijgen van de juiste manier om je been te buigen, of om een driekwart slag te draaien binnen precies één tel. We vinden het leuk om te dansen!
Wij zijn een gay linedance-groep, en we zouden misschien gay/­lesbian linedance-groep moeten heten, of misschien wel lesbian, gay, bisexual, transgender, intersex, non-binary, queer (& straight) linedance-groep. In ieder geval gaan we nooit iemand die met ons mee wil dansen uittesten of zij of hij wel de juiste seksuele smaak of identiteit heeft. Als je bij ons danst moet je het goed vinden om onder de noemer “gay” te dansen.
We vinden het ook leuk dat er mensen van heel verschillende achtergronden in onze groep dansen.
En we heten alleen Amsterdams omdat de meerderheid uit Amsterdam komt en we elke week in Amsterdam dansen. Wie van elders komt is even welkom!

Hier vind je de dansen die we in de loop der jaren hebben geleerd en gedanst. Sommige dansen doen we nog regelmatig, andere zijn vrijwel vergeten. In de eerste regels kun je vaak op "choreografie" klikken om de dans uitgevoerd te zien en op "muziek" om de muziek te horen waarop we de dans uitvoer(d)en. Soms staat onderaan meer informatie over het lied of de muziek, klik dan onder de dansbeschrijving op "meer".

zaterdag 30 november 2019

# 296 NEW TATTOO

Choreografie: Rob Holley
Muziek: New Tattoo – Tim Hicks
32 tellen 4-muurs lijndans
Vertaling hieronder

R TOE STRUT, L CROSSING TOE STRUT,
SIDE ROCK, BEHIND SIDE CROSS
1 – 2  RV tik teen rechts opzij, RV zet hak neer
3 – 4  LV tik teen gekruist over RV,
          LV zet hak neer
5 – 6  RV stap rechts opzij met gewicht,
          gewicht terug op LV
7 & 8 RV stap achteruit LV “en” LV stap
          links opzij, RV stap gekruist over LV

L TOE STRUT, RIGHT CROSSING TOE STRUT, 
SIDE ROCK, ½ TURN LEFT SAILOR STEP
  9 – 10 LV tik teen links opzij, LV zet hak neer
11 – 12 RV tik teen gekruist over LV,
             RV zet hak neer
13 – 14 LV stap links opzij met gewicht,
             gewicht terug op RV
15 & 16 Draai ¼ slag linksom LV stap achteruit
              “en” RV stap naast LV, draai ¼ slag
              linksom met LV stap gekruist over RV
              (6:00 u)

RIGHT HIP BUMPS, LEFT HIP BUMPS, 
ROCKING CHAIR
17 & 18 RV stap schuin voor, heupen voor “en”
              LV heupen achteruit, RV heupen vooruit
19 & 20 LV stap schuin links voor, heupen
               vooruit “en” RV heupen achteruit,
               LV heupen vooruit
21 – 22 RV stap vooruit met gewicht,
             gewicht terug op LV
23 – 24 RV stap achteruit met gewicht,
              gewicht terug op LV

½ PIVOT L, FWD SHUFFLE, ¾ TURN R, 
CROSSING SHUFFLE
25 – 26 RV stap vooruit,
             RV+LV draai ½ slag linksom (12:00 u)
27 & 28 RV stap vooruit “en” LV stap naast RV,
              RV stap vooruit
29 – 30 Draai ½ slag rechtsom met LV stap
             achteruit, draai ¼ draai rechtsom
             met RV stap rechts opzij (9:00 u)
31 & 32 LV stap gekruist over RV “en” RV
              stap rechts opzij, LV stap gekruist
              over RV

... en herhaal!...





















NIEUWE TATOEAGE

Ik wil een nieuwe tatoeage:
Wat sexy, wat gevaarlijk;
Iets dat me doet denken aan ons samen.
Ik wil die adrenaline voelen.

Ik heb een nieuw taboe nodig;
iets dat me uit mijn dak jaagt,
Iets dat mijn hart weer doet dreunen.
Misschien heb ik te veel nodig.
Ik wil een nieuwe tatoeage.

[Refrein:]
Ik wil me als een herboren man voelen
Zoals de eerste keer dat je mijn hand vasthield
Och, na alles wat we hebben doorstaan
Ben ik toe aan een nieuwe tatoeage.
Ik wil me wat roekeloos voelen
Iets dat me ademloos achterlaat,
Och, ik wil me voelen zoals toen ik jou ontmoette.

Ik wil een nieuwe tatoeage:
iets waarvan ik weet dat het altijd bij mij hoort,
Iets dat ik niet zo makkelijk kwijtraak
Zoals gebeurde met jou.
Ik wil een nieuwe tatoeage.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten